Pagina's

vrijdag 13 september 2013

Goede raad is duur

"Gaat u zitten. Ik sta wel."
"Heel vriendelijk, echt, dankuwel. U bent heel aardig."
"Ik ga u iets aanraden. Gaat u eens anders zitten. Meer rechtop. Dat is beter."
"O, dankuwel."
*verzit*
"U zit scheef. Beetje naar links."
*verzit*
"U heeft een probleem met uw zithouding."
"Nou dat valt wel mee hoor. Ik kan er prima mee leven."
"Als u zich niet bewust bent van uw zithouding dan krijgt u een rotreis."
"Sorry, maar als ik te rechtop zit krijg ik rugpijn."
"Dan moet u onverwijld naar een fysiotherapeut."
"Nou, ik heb er nou vier gehad, er is helaas niets aan te doen. Dit is de rug waar ik het mee moet doen."
"Ik kan niet meer met u communiceren."
"Sorry?"
"U doet net of ik u aanval, ofzo."
"Sorry."
*verzit*
"U lijkt mij wel een beetje onzeker. U zegt erg vaak sorry."
"O. Sorry. Mag ik dan alstublieft heel misschien iets zeggen?"
"Liever niet, maar toe dan maar."
"U hangt een beetje op 1 been. Ik denk dat u misschien beter, als u het iets vindt hoor, recht kunt staan."
"Waar bemoeit u zich mee?"
"Neemt u mij niet kwalijk."
"Geen sprake van."

*kucht*
"Ik heb dat zo eens bekeken, maar er is hier naast mij net een plekje vrijgekomen. Zou het niet fijn zijn als u misschien zelf ook even ging zitten? Dat zou misschien prettig zijn."
"..."
"Sorry."
*uitstapt*

Geen opmerkingen:

Een reactie posten